logo-up 1167x150

ΜΕΛΗ

Μέλη της βιβλιοθήκης αποτελούν όλοι οι μαθητές/-τριες καθώς και το εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό του Γυμνασίου. Για να γίνει κάποιος μέλος, πρέπει να αποδεχτεί και να τηρεί τον κανονισμό λειτουργίας της βιβλιοθήκης.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

  1. Τα μέλη έχουν δικαίωμα χρήσης του χώρου και του υλικού της βιβλιοθήκης. Υπάρχει ανοιχτή πρόσβαση στη συλλογή. Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν το υλικό που τους ενδιαφέρει είτε μόνοι τους είτε με τη βοήθεια του υπεύθυνου της βιβλιοθήκης.
  2. Ο δανεισμός επιτρέπεται μόνο στα μέλη.
  3. Οι χρήστες αφήνουν υποχρεωτικά τις τσάντες και τα μπουφάν τους έξω από τη βιβλιοθήκη κατά την είσοδό τους σε αυτήν.
  4. Δεν επιτρέπονται το κάπνισμα, κάθε είδους ποτό και φαγητό.
  5. Κατά την παραμονή τους στο χώρο της βιβλιοθήκης τηρείται ησυχία. Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση κινητών τηλεφώνων.
  6. Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη για μελέτη/ανάγνωση στη βιβλιοθήκη (εσωτερικός δανεισμός) ή για διάβασμα στο σπίτι (εξωτερικός δανεισμός).
  7. Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική για όλο το υλικό της εκτός από τις εγκυκλοπαίδειες, τα λεξικά, και τις πολύ ακριβές (π.χ. λευκώματα) ή σπάνιες εκδόσεις, που δίνονται μόνο για εσωτερικό δανεισμό.
  8. Μετά την ανάγνωση (εσωτερικός δανεισμός) τα βιβλία δεν επανατοποθετούνται στα ράφια αλλά τα μέλη τα αφήνουν με τάξη ή στην άκρη του τραπεζιού ή σε χώρο που υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης.
  9. Όλα τα μέλη μπορούν να δανειστούν μέχρι δύο βιβλία ή/και δύο τεύχη περιοδικών για διάστημα δεκαπέντε ημερών. Τα μέλη έχουν το δικαίωμα ανανέωσης του δανεισμένου υλικού, μία φορά, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ζητηθεί το συγκεκριμένο υλικό από κάποιον άλλο ενδιαφερόμενο. Ο δανειζόμενος που επιστρέφει δανεισμένο υλικό μπορεί να το δανειστεί ξανά μετά από μια εβδομάδα.
  10. Για υλικό που είναι δανεισμένο μπορεί να γίνει κράτηση. Κάθε μέλος μπορεί να ζητήσει να κρατηθούν για λογαριασμό του, αφότου επιστραφούν, μέχρι δύο βιβλία, περιοδικά κ.λ.π. Η κράτηση ισχύει για τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα που το μέλος ειδοποιήθηκε ότι το συγκεκριμένο υλικό είναι διαθέσιμο.
  11. Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία δεν επιτρέπονται. Το μέλος που χάνει ή καταστρέφει ή φθείρει υλικό υποχρεούται να το αντικαταστήσει άμεσα.
  12. Η ιδιότητα του μέλους μπορεί να ανασταλεί με απόφαση του υπεύθυνου της βιβλιοθήκης, αν παραβιαστεί ο κανονισμός.
  13. Οι μαθητές δεν μπορούν να πάρουν ενδεικτικό ή απολυτήριο αν δεν έχουν επιστρέψει στη βιβλιοθήκη το δανεισμένο υλικό.
  14. Όλοι οι χρήστες που είναι χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμο υλικό δεν έχουν δικαίωμα άλλου δανεισμού.
  15. Το φωτοτυπικό μηχάνημα στα γραφεία του διδακτικού προσωπικού είναι διαθέσιμο για τα βιβλία της βιβλιοθήκης μόνο για σχετικές εργασίες που το σχολείο αναθέτει στους μαθητές και μόνο εφόσον δεν είναι απασχολημένο για φωτοτύπηση εκπαιδευτικού υλικού ή κριτηρίων αξιολόγησης. Το μέλος μπορεί να δανειστεί έως δύο βιβλία, τεύχη περιοδικών κτλ. για φωτοτύπηση εντός του ημερήσιου σχολικού ωρολόγιου προγράμματος μαθημάτων (8.15-14.10). Εγκυκλοπαίδειες, λεξικά και ακριβές ή σπάνιες εκδόσεις δεν φωτοτυπούνται.
  16. Για υλικό που είναι δανεισμένο μπορεί να γίνει κράτηση. Κάθε μέλος μπορεί να ζητήσει να κρατηθούν για λογαριασμό του, αφότου επιστραφούν, μέχρι δύο βιβλία, περιοδικά κ.λ.π. Η κράτηση ισχύει για τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα που το μέλος ειδοποιήθηκε τηλεφωνικώς από τη Βιβλιοθήκη ότι το συγκεκριμένο υλικό είναι διαθέσιμο.
  17. Το δανεισμένο υλικό δεν μεταφέρεται σε άλλο μέλος. Ο καθένας δανείζεται για τον εαυτό του.
  18. Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή υλικού αν δεν έχει περάσει από τη διαδικασία δανεισμού. Κατά την έξοδο γίνεται έλεγχος για κάθε υλικό που απομακρύνεται από τη βιβλιοθήκη. Ο έλεγχος αυτός είναι υποχρεωτικός για όλους χωρίς εξαίρεση και οι χρήστες πρέπει να δείχνουν κατανόηση, ευγένεια και ευαισθησία.
  19. Με επανειλημμένη μη τήρηση των παραπάνω κανονισμών το μέλος χάνει την ιδιότητα του.

Σας περιμένουμε.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

 

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη μονάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Στόχος της είναι να βοηθήσει τα παιδιά να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να τα διαπαιδαγωγήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να τα προετοιμάσει να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Έτσι, η καλλιέργεια ουσιαστικών ανθρώπινων δεξιοτήτων, όπως είναι ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας, έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

 

Με το πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής, ως μέλη της σχολικής κοινότητας του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, επιδιώκουμε: - Να περιφρουρούμε τη σωματική και ψυχική ασφάλεια όλων μας και κάθε επισκέπτη ή συνεργαζόμενου στον χώρο του σχολείου μας. -Να εξασφαλίζουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το έργο του σχολείου μας, καθιστώντας το πραγματικά Πρότυπο. Ως μέλη της σχολικής κοινότητας να αναγνωρίζουμε την προσφορά όλων όσων έχουν συμβάλει στην ηθική και υλική κληρονομιά της Σχολής των Αναβρύτων - εκπαιδευτικοί, μαθητές, απόφοιτοι, γονείς, δωρητές και επιθυμούμε να συμβάλλουμε στην ανάδειξη του Σχολείου ως Πρότυπου, προς όφελος της Δημόσιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τη σύγχρονη επιστήμη και παιδαγωγική. -Να καλλιεργούμε κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή και της μέγιστης πρόσληψης των αγαθών της εκπαίδευσης. -Να συμβάλλουμε στη δημιουργία αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών εργασίας ως προϋποθέσεων καινοτομίας και πειραματισμού. -Να συμμετέχουμε όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία υιοθετώντας στρατηγικές που προάγουν την καλή επικοινωνία, τον διάλογο, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη συνεργασία, την επίτευξη συμφωνιών και την ειρηνική επίλυση αντιθέσεων. -Να προλαμβάνουμε τις παραβατικές και αντικοινωνικές συμπεριφορές.

 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

 

Ως μέλη της σχολικής κοινότητας, σεβόμενοι την κείμενη νομοθεσία, συμφωνούμε και δεσμευόμαστε να: Είμαστε συνεπείς στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, καθώς και στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουμε Αποδίδουμε σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις μας, προς κάθε μέλος της σχολικής μας κοινότητας, ανεξάρτητα από φυλή, καταγωγή, χρώμα, θρησκεία, φύλο και ηλικία. Αποδεχόμαστε πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία και αποδίδουμε στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή. 


Προσπαθούμε να λύνουμε τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο ακολουθώντας διαδοχικά την εξής διαδικασία: 1. Συζητούμε άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουμε τη διαφορά. 2. Αξιοποιούμε, προαιρετικά, τον θεσμό των εκπαιδευμένων μαθητών διαμεσολαβητών (ειδικά για αντιθέσεις μεταξύ μαθητών) και των μαθητικών συμβουλίων. 3. Απευθυνόμαστε στον υπεύθυνο καθηγητή τμήματος. Για θέματα που αφορούν ολόκληρο τμήμα, μπορούμε να ζητήσουμε συμβούλιο τμήματος. Επίσης, για αντιθέσεις μεταξύ μαθητών μπορούμε να συμβουλευόμαστε τον καθηγητή - υπεύθυνο ενδοσχολικής βίας. 4. Απευθυνόμαστε στη Διευθύντρια. 5. Απευθυνόμαστε στον Σύλλογο Διδασκόντων. 6. Απευθυνόμαστε στις προϊστάμενες αρχές, κατά προτεραιότητα: στο ΕΠ.Ε.Σ.(Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο) του Π.Γ.Α., στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (για θέματα ειδικότητας), στον Σ.Σ.Ν ή ΚΕ.ΣΥ.Π (για θέματα συμβουλευτικής/ ψυχολογικής υποστήριξης ή επαγγελματικού προσανατολισμού) στον Διευθυντή Εκπαίδευσης (για διοικητικά θέματα), στη Δ.Ε.Π.Π.Σ (για θέματα Προτύπων και Πειραματικών), στο Υπουργείο Παιδείας, τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 7. Επιδιώκουμε τη μέγιστη αξιοποίηση της παραπάνω διαδικασίας, εξαντλώντας τις δυνατότητες κάθε σταδίου.

Σε περιπτώσεις που γινόμαστε αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούμε άμεσα και ακολουθούμε, επίσης, τα βήματα 1-6. Υποστηρίζουμε και διεκδικούμε τη δημοκρατική συμμετοχή μας στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που μας δίνει η νομοθεσία. Συμβάλλουμε με το παράδειγμά μας στην εφαρμογή των νόμων και των παραπάνω αποφάσεων. Συμβάλλουμε στην εμπέδωση ενός ήρεμου, συναγωνιστικού και όχι ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού κλίματος. Εμποδίζουμε κάθε παραβίαση των κανόνων του Πλαισίου οργάνωσης σχολικής ζωής και αναφέρουμε στους αρμόδιους (με τη σειρά που προαναφέρθηκε) σχετικά περιστατικά παραβίασης, ώστε να επιλυθούν με τον πιο αξιοπρεπή και αποτελεσματικό τρόπο. Φροντίζουμε την εξωτερική μας εμφάνιση και αντιμετωπίζουμε την εμφάνιση των άλλων με ιδιαίτερο σεβασμό. Δε φωτογραφίζουμε, ούτε μαγνητοφωνούμε-βιντεοσκοπούμε ή αναρτούμε στο διαδίκτυο, προσωπικά δεδομένα για κανέναν, χωρίς τη θέλησή του ή χωρίς την έγκριση των γονέων και κηδεμόνων, όταν πρόκειται για μαθητές. Δεν καπνίζουμε στον χώρο καθώς και σε κάθε εκδήλωση του σχολείου. Στον χώρο των αιθουσών διδασκαλίας και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και ποτού. Προσέχουμε και διατηρούμε καθαρούς όλους τους χώρους του σχολείου. Αν προκαλέσουμε κάποια βλάβη-ζημιά, την αποκαθιστούμε ή οι μαθητές ζητούμε τη συνδρομή της οικογένειάς μας σε περίπτωση οικονομικής επιβάρυνσης. Επιδιώκουμε και συμβάλλουμε στην ανακύκλωση των υλικών και στη λογική χρήση όλων των υλικών αγαθών που μας παρέχει το δημόσιο σχολείο συμμετέχοντας έτσι στην αειφόρο ανάπτυξη. Ενημερωνόμαστε και εφαρμόζουμε τους ειδικούς κανονισμούς των εργαστηρίων φυσικών επιστημών, πληροφορικής, πολυμέσων, τεχνολογίας, μουσικής, ξένων γλωσσών καθώς και των αθλητικών χώρων.


ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Παραμένουμε στον χώρο του σχολείου, το κτίριο και τον προαύλιο χώρο, όπως αυτός έχει οριοθετηθεί, σε συνέπεια με το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις σχολικές δραστηριότητες υπό την επίβλεψη των αρμόδιων εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση απομάκρυνσης ή αποχώρησης απαιτείται άδεια από τη Διεύθυνση του σχολείου σε συννενόηση με τους γονείς και κηδεμόνες. Απευθυνόμαστε στους καθηγητές μας και στη Διεύθυνση του σχολείου και ζητούμε τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που μας απασχολεί και μας δημιουργεί εμπόδια στην ήρεμη, αποδοτική και χαρούμενη σχολική ζωή και πρόοδό μας. Αναλαμβάνουμε ως επιμελητές της τάξης, τις ημέρες που μας αναλογούν, τη φροντίδα του χώρου, όπως ορίζεται από το μαθητικό συμβούλιο ή τους υπεύθυνους καθηγητές, συμβάλλοντας έτσι στην ασφάλεια και το σεβασμό στο σχολικό περιβάλλον. Αν οι γονείς μας εγκρίνουν να έχουμε μαζί μας κινητό τηλέφωνο, το κρατάμε απενεργοποιημένο στο βάθος της τσάντας μας και το χρησιμοποιούμε μόνο για σοβαρούς λόγους, όπως συνεννόησης κατά τη μεταφορά από και προς το σχολείο. Η χρήση του μπορεί να γίνεται μόνο μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος ή για ειδικούς λόγους με την άδεια και παρουσία καθηγητή ή της Διεύθυνσης. Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούμε να επικοινωνούμε με τους γονείς μας μέσω των τηλεφώνων της Γραμματείας, μετά από άδεια της Διεύθυνσης.


ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ


Αποδεχόμαστε ότι με την επιστημονική μας κατάρτιση και το ήθος μας διδάσκουμε και διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας. Ενημερωνόμαστε για τις προόδους της επιστήμης, της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας και προσπαθούμε να αποτελούμε θετικό πρότυπο αναφοράς. Συμβάλλουμε στην καινοτομία και τον πειραματισμό, όπως άλλωστε επιτάσσει ο χαρακτήρας του σχολείου μας ως προτύπου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Επιδιώκουμε την καλή επικοινωνία με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και αναζητούμε τρόπους ειρηνικής επίλυσης, με αμεροληψία και δικαιοσύνη προς όφελος όλων. Συμβάλλουμε με τη στάση μας στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ


Κινούμαστε με βάση τους γενικούς νόμους και σκοπούς της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς και τους ειδικούς νόμους για τα Π&ΠΣ. Φροντίζουμε ώστε το παιδί μας να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και επικοινωνούμε σε περίπτωση απουσίας του, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Επιθυμούμε, σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, να συνεργαζόμαστε αρμονικά με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, στη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων, καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής. Απευθυνόμαστε και συνεργαζόμαστε με τους εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί μας, την πρόοδό του και τη συμπεριφορά του στις ημέρες και ώρες που ορίζονται. Ενημερώνουμε έγκαιρα και προσκομίζουμε τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζει το παιδί μας - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες,
θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούμε τη συνδρομή του σχολείου. Αν εγκρίνουμε και διαθέτουμε κινητό τηλέφωνο στο παιδί μας, πρέπει να είναι για σοβαρούς λόγους, όπως συνεννόησης κατά τη μεταφορά από και προς το σχολείο. Στην περίπτωση αυτή αποδεχόμαστε πως το σχολείο δεν έχει ευθύνη για την πιθανή απώλειά του. Αν το παιδί το χρησιμοποιήσει εκτός κανόνων, τότε συμφωνούμε να παραμείνει στη Διεύθυνση του Σχολείου, ώστε να μας το παραδώσει κατόπιν συνεννόησης.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς & κηδεμόνες, συνεργαστήκαμε για τη σύνταξη του παρόντος Πλαισίου Οργάνωσης Σχολικής Ζωής με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο κάθε μέρους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή. Μέσω της εμπλοκής και των μαθητών/τριών στη διαμόρφωση αυτού του πλαισίου κανόνων, καλλιεργείται η συμμετοχική ευθύνη και ενθαρρύνεται η αυτενέργεια, η κριτική σκέψη και ο δημοκρατικός διάλογος για την από κοινού λήψη αποφάσεων και ανάπτυξη δράσεων. Ενισχύεται με τον τρόπο αυτό η δημοκρατική λειτουργία και βελτιώνεται το παιδαγωγικό κλίμα της σχολικής μονάδας, ώστε το σχολείο να συμβάλλει στη διαμόρφωση ανεξάρτητων πολιτών που σκέφτονται και ενεργούν με τη θέλησή τους και σέβονται τους κανόνες στη διαδικασία διαμόρφωσης των οποίων έχουν συμμετάσχει και οι ίδιοι.


Ως μέλη της σχολικής κοινότητας αποδεχόμαστε το παρόν Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής και δεσμευόμαστε να το εφαρμόζουμε δίνοντας το παράδειγμα με τη συμπεριφορά μας.


Αυτό το Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής θα είναι αναρτημένο σε δημόσιο χώρο και στην ιστοσελίδα του σχολείου για τη διαρκή ενημέρωση όλων. Θα επικαιροποιείται όταν ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει, ακολουθώντας παρόμοιες δημοκρατικές - συμμετοχικές διαδικασίες και θα εφαρμόζεται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας

Στα τέλη της δεκαετίας του ’40 στα όρια των τότε ημιαγροτικών περιοχών της Κηφισιάς και του Αμαρουσίου και μέσα στο «Κτήμα Συγγρού», επιχειρείται ένα εκπαιδευτικό πείραμα που ο αντίκτυπός του φτάνει ως τις μέρες μας.

Η πλατεία της Κηφισιάς (αριστερά) και το Μαρούσι (δεξιά) γύρω στα 1950

Το σχολείο του Kurt Hahn

Το 1949 στεγάζεται στα κτήρια του «Κτήματος Συγγρού» ένα νεοϊδρυόμενο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο αρρένων που εφαρμόζει το εκπαιδευτικό σύστημα του Γερμανού παιδαγωγού Kurt Hahn, το οποίο επενδύει στη διαφοροποιημένη διδασκαλία μέσω της βιωματικής μάθησης, προκειμένου να αναπτυχθούν οι δεξιότητες των παιδιών και να αναδειχθούν οι ηγετικές τους ικανότητες. Οι μαθητές για τις τρεις ανώτερες τάξεις του Δημοτικού, το Γυμνάσιο και το Λύκειο γίνονται δεκτοί μετά από αυστηρές εξετάσεις, είναι όλοι οικότροφοι και πληρώνουν δίδακτρα. Το «Εθνικόν Εκπαιδευτήριον Αναβρύτων» έχει γεννηθεί.

Η αριστεία αποκτά τον πρώτο ρόλο

Το 1971 καταργείται το Εθνικό Εκπαιδευτήριο και στη θέση του ιδρύεται το εξατάξιο «Γυμνάσιον Αριστούχων Αναβρύτων», με μαθητές που εξακολουθούν να εισάγονται με εξετάσεις και να είναι οικότροφοι. Δεν καταβάλλουν όμως δίδακτρα, καθώς τα έξοδά τους βαρύνουν πλέον το «Εθνικό ίδρυμα Βασιλεύς Παύλος». Τρία χρόνια αργότερα, τα πράγματα αλλάζουν. Η αδυναμία του ιδρύματος να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του καθώς και μια σειρά οικονομικών διενέξεων με το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (κληρονόμο από το 1921 του «Κτήματος Συγγρού»), καθιστά επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης κρατικών πόρων, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του εκπαιδευτηρίου.

Ο Πύργος (αριστερά), το Λευκό και το Ανατολικό κτήριο (στο κέντρο) και ο Υμηττός (δεξιά)
όπως ήταν τον καιρό που χρησιμοποιήθηκαν για τη στέγαση του Γυμνασίου Αριστούχων Αναβρύτων

 

Ο όρος «Πρότυπο» καθιερώνεται

Το 1975 το Γυμνάσιο Αριστούχων μετονομάζεται σε «Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αναβρύτων», με μαθητές δύο κατηγοριών: τους οικότροφους, που πληρώνουν για τη διαμονή τους, και τους εξωτερικούς. Όλοι εισάγονται με γραπτές εξετάσεις. Ένα χρόνο αργότερα, δημιουργείται η «Πρότυπος Σχολή Αναβρύτων». To σχολείο επισήμως είναι δημόσιο, με ένα ποσοστό μαθητών όμως που εξακολουθούν να είναι οικότροφοι και να πληρώνουν δίδακτρα. Τον ίδιο καιρό, ξεκινά –πάντοτε μέσα στους χώρους του κτήματος– και η λειτουργία του «Κλασικού Λυκείου Αναβρύτων» που είναι μια αυτόνομη σχολική μονάδα εκτός της Προτύπου Σχολής.

Από το Πρότυπο στο Πειραματικό σχολείο

Το 1982 καταργούνται οι εξετάσεις εισαγωγής και οι μαθητές των Αναβρύτων –όλοι εξωτερικοί πλέον– εισάγονται με κλήρωση. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τα Πρότυπα σχολεία γίνονται Πειραματικά, ενώ η δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίζεται σε δύο επάλληλες αυτόνομες βαθμίδες (Γυμνάσιο - Λύκειο). Η Πρότυπος Σχολή μετατρέπεται σε «Πειραματικό Γυμνάσιο» και «Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων», με διαφορετικούς διευθυντές και καθηγητές. Και τα δύο σχολείο παραμένουν στο «Κτήμα Συγγρού» και στεγάζονται το μεν πρώτο στο Λευκό, το δε δεύτερο στο Ανατολικό κτήριο.

Η αριστεία επανέρχεται στο προσκήνιο

Το 2011 το Γυμνάσιο Αναβρύτων αξιολογείται και η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων τού δίνει την τέταρτη θέση ανάμεσα στα δεκαπέντε Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια της χώρας, ενώ από τη φετινή χρονιά το σχολείο είναι πλέον ένα από τα πέντε Πρότυπα Γυμνάσια που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια. Και στις δύο περιπτώσεις ισχύει το παλιότερο καθεστώς και η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις.

Υπο κατασκευή

Προσεχείς δραστηριότητες